Geen producten in de winkelwagen.
Gewoon durven. Doen. Aanpakken. Noem het typisch Nederlands, noem het eigenwijs. Wij noemen het Johnny Doodle. Ondernemerschap en culinaire innovatie in één jasje. Johnny is een harde werker, geen klager, ad rem, vol zelfspot, schouders eronder en gaan. Selfmade, rauw, eerlijk en recht voor z’n raap. What you see is what you get.
Johnny Doodle wil niet alleen maar roepen dat hij het anders doet, hij wil het ook laten zien. Door zijn passie voor eten, smaken en topkwaliteit te delen, op een manier die bij hem past. Door te vertellen waar Johnny Doodle vandaan komt en waar hij nu staat. Hét bewijs dat je groot kunt worden door jezelf te blijven. Dat je je droom kunt realiseren door er vol voor te gaan. Zonder concessies. Door smaak en kwaliteit altijd bovenaan te zetten. Want wat Johnny doet, is ‘gewoon fucking lekkere chocolade maken’.
Johnny is niet alleen de naam van ons merk, het is ook de naam van onze oprichter. Een man van vlees en bloed, die in 2015 een chocoladefabriek in Rotterdam kocht. Puur vanuit zijn liefde en passie voor lekker eten. Hier begon het avontuur! Zijn visie: chocolade kon beter en lekkerder. Een goede vriend die voedingstechnoloog is, wilde hem daar bij helpen. Op één voorwaarde: dat Johnny hem zou trakteren op een etentje en een goed glas wijn. Zo gezegd, zo gedaan!
Johnny Doodle is niet begonnen in een klinisch R&D lab of achter de tekentafel. Nee, hij begon tussen de pannen en ingrediënten, in een klein keukentje van 2 bij 2 meter. Door te proeven, proberen, combineren en experimenteren werden zijn chocoladerepen bedacht. Grote brokken chocolade met grove chunks als ingrediënten. Het moest het gevoel geven alsof je een bonk chocolade had gekocht bij de betere chocolatier.
De grote supermarkten in Nederland waren direct enthousiast. Binnen 6 maanden gingen de eerste repen al over de toonbank. Johnny Doodle groeide als merk, en gloeide van trots. En al helemaal toen het merk in 2016 werd verkozen tot beste introductie van het jaar.
Johnny kreeg z’n eigen foodtruck, die overal te zien was. Op festivals of op de snelweg, onderweg naar weer een nieuw evenement. Alleen al in 2017 stond Johnny Doodle op 264 foodfestivals. Met maar één doel: iedereen laten genieten van zijn nieuwe chocoladerepen.
In de tussentijd kwamen de chocoladetanks vanuit België dagelijks op bezoek om de fabriek te voorzien van de allerbeste chocolade. Dat was een beetje teveel van het goede voor de woonwijk waarin de chocoladefabriek stond. Je voelt ’m al aankomen, Johnny moest op zoek naar een nieuwe plek.
Die werd gevonden in de Hoeksche Waard, onder de rook van Rotterdam. Vanuit dit hoofdkwartier werd het tijd om ook de rest van de wereld kennis te laten maken met Johnny Doodle.
Inmiddels is het merk bekend in Amerika en in ruim 3000 winkels in Duitsland. Natuurlijk op heel veel plekken in Nederland en hebben we onze eerste stappen in Engeland gezet. Oké, nog niet overal, dat weten we. Daarom zetten we alles op alles om verder uit te breiden. Je kunt ons daar ook zelf bij helpen. Liggen we nog niet in jouw supermarkt? Vraag dan of ze Johnny Doodle aan het schap willen toevoegen. Zo zorgen we er samen voor dat iedereen kan genieten van onze producten. Working on it!